Rower z drewna

Drewno dzięki swoim naturalnym właściwościom doskonale absorbuje i przenosi drgania występujące podczas jazdy. Unikalna metoda klejenia warstwowego wyselekcjonowanego drewna oraz włókien węglowych pozwala na przenoszenie znacznych obciążeń. Większość elementów ramy jest drążone (puste w środku) pozwalając na znaczne obniżenie wagi przy zachowaniu wysokich właściwości mechanicznych konstrukcji. Tylny trójkąt ramy, nie drążony, klejony jest z cienkich warstw giętego drewna z użyciem najnowszych technologii oraz tradycyjnych metod stolarskich. Konstrukcję uzupełniają elementy wykonane z wysokiej jakości aluminium, dzięki którym możliwe jest zamocowanie w sposób trwały osprzętu typu: stery, suport, tylna oś. Zewnętrznie na ramę nanoszone jest wiele warstw olejów naturalnych, co doskonale zabezpiecza ją przed czynnikami zewnętrznymi. Istnieje możliwość barwienia z użyciem lazurów barwiących i impregnujących wstępnie.

Rowery budowane przeze mnie z założenia przeznaczone są do „szybkiej jazdy miejskiej”. Definiuje to geometria i sposób budowy ramy oraz rodzaj zastosowanego osprzętu. Główne parametry ramy nawiązują do sprawdzonych, kultowych konstrukcji tego rodzaju: zwinność ,dobra widoczność dzięki minimalnie wyprostowanej sylwetce, ergonomia. Rower służy do jazdy w pełnym zakresie, zgodnie z przeznaczeniem, nie jest efektem „radosnej twórczości ludowej”. Wieloletnie testy wielu użytkowników, w różnych warunkach pozwoliły wyeliminować niedoskonałości konstrukcji. Istnieje możliwość doboru geometrii oraz wytrzymałości konstrukcji pod indywidualne warunki użytkownika. 

Pomimo wykorzystywania wielu nowoczesnych technologii, zasadniczy proces wykonania drewnianej ramy bazuje na ręcznej obróbce materiału z zachowaniem tradycyjnych zasad. Używam podstawowych elektronarzędzi typu: wyrzynarka, frezarka górno-wrzecionowa, strug ręczny, cyklina… Bardzo ważnym elementem są przygotowane szablony pozwalające na zachowanie odpowiednich proporcji  wykonanych elementów, nie stosuję metod obróbki CNC. Dodaje to z pewnością dodatkowego „smaku”. Każdy rower jest jedynym, niepowtarzalnym egzemplarzem, wykonanym specjalnie dla Ciebie. Personalizacja dotyczy nie tylko ramy, ale również osprzętu często wyszukanych marek. Zalecam sprawdzone piasty wielobiegowe, hamulce tarczowe hydrauliczne.

 

Dokładam wielu starań do trwałości wykonanych konstrukcji i zapewniam usunięcie ewentualnych wad materiałowych. Twoja rama roweru wykonana jest z drewna i wymaga szczególnej troski, regularnego przeglądu stanu powierzchni pokrycia zwłaszcza, jeżeli użytkujemy rower w różnych warunkach pogodowych - duża wilgotność, pozostawianie na słońcu. Drewno pomimo zabezpieczania pracuje pod wpływem wilgotności i temperatury. Może to powodować zmianę barwy pokrycia oraz uwydatnienie linii połączeń materiału, jest to normalnym zjawiskiem. Rodzaj stosowanych materiałów wykończeniowych pozwala w łatwy sposób zadbać o pokrycie ramy.

Podstawowym materiałem konstrukcyjnym jest drewno jesionowe w powiązaniu z warstwami orzecha amerykańskiego oraz dobranymi drewnami egzotycznymi. Jesion ze względu na swoje właściwości jest używany od wieków do wyrobu powozów konnych oraz nadal pomimo wielu alternatywnych materiałów przy produkcji sprzętu sportowego. Klejenie warstwowe materiałów w znaczący sposób zwiększa ich walory użytkowe. Poprzez ich odpowiednie ukierunkowanie i rodzaj  możemy dostosować otrzymany materiał do rodzaju przenoszonych obciążeń.

Istnieje możliwość zamówienia roweru „na miarę”, zgodnie z oczekiwaniami klienta: charakterystyka, przeznaczenie roweru, dobór geometrii ramy i osprzętu. Termin realizacji 8-10 tygodni od momentu ostatecznego sprecyzowania zamówienia.